top of page
Szukaj
  • Angelika Janowicz

Zakazane działania SEO - Black Hat SEO

Zaktualizowano: 24 lis 2021

Wyszukiwarka Google posiada rozbudowany system algorytmów, od których zależy pozycja witryny w wynikach wyszukiwania. Niektóre sposoby pozycjonowania nie są zgodne z wytycznymi i mają na celu oszukanie robotów analizujących. Zakazane działania SEO są określane mianem Black Hat SEO.


CO TO JEST BLACK HAT SEO?


Black Hat SEO to techniki wykorzystywane do podniesienia pozycji witryny internetowej, które nie są zgodne z obowiązującymi zasadami. Ich celem jest obejście systemu i wypozycjonowanie się w krótkim czasie przy niewielkim nakładzie pracy. Zakazane działania SEO bardzo szybko przynoszą oczekiwane efekty, jednak nie są mile widziane przez wyszukiwarki, ponieważ zaprzeczają idei wartościowych treści o wysokiej jakości i są uznawane za nieetyczne. Dlatego za stosowanie Black Hat SEO użytkownik może zostać ukarany:

  • zmniejszeniem zaufania wyszukiwarki do danego serwisu internetowego;

  • obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania;

  • nałożeniem filtra, który wpływa na widoczność witryny w wyszukiwarce;

  • banem, czyli usunięciem strony internetowej z wyszukiwarki.

Ponowne umieszczenie witryny w wynikach wyszukiwania i odzyskanie swojej dawnej pozycji jest trudne i czasochłonne, a w niektórych przypadkach niemożliwe.


ZA CO MOŻNA DOSTAĆ KARĘ PODCZAS POZYCJONOWANIA


Zakazane działania SEO obejmują kilka technik oszukiwania algorytmów Google i robotów analizujących. Metody, których nie można stosować w pozycjonowaniu strony to:

  • keyword stuffing – przeładowanie strony lub artykułu słowami kluczowymi, które występują w tekście nienaturalnie i w niepoprawnych gramatycznie formach;

  • kopiowanie treści z innych witryn;

  • tworzenie wielu blogów lub stron internetowych tylko po to, aby umieścić na nich link do naszej witryny;

  • umieszczanie treści wygenerowanych automatycznie, które zawierają słowa kluczowe i synonimy, ale nie mają żadnej wartości dla użytkownika

  • cloaking – posiadanie dwóch wersji strony – jednej dla robotów Google, a drugiej dla użytkownika;

  • korzystanie z systemu wymiany linków i farm linków, czyli umieszczanie linka do naszej strony na witrynach, które są przeznaczone tylko do tego celu i zawierają kilkaset odnośników zamiast treści;

  • spamowanie;

  • ukrywanie treści na stronie i w kodzie witryny (ukrywanie linków, używanie białej czcionki na białym tle, umieszczanie tekstu poza marginesami szablonu, manipulowanie stylami CSS);

DLACZEGO KLIENCI ZGADZAJĄ SIĘ NA ZAKAZANE DZIAŁANIA SEO?


Mimo że każdy, kto posiada chociaż minimalną wiedzę na temat pozycjonowania stron wie, że za działania Black Hat SEO przewidywane są poważne konsekwencje, nadal istnieją „specjaliści ds. SEO”, którzy wykorzystują je na stronach swoich klientów. Są także osoby, które zgadzają się na stosowanie takich metod na swojej witrynie. Może wynikać to z niewiedzy, chęci osiągnięcia szybkich efektów (nawet jeśli są krótkotrwałe) i niskiej ceny, którą trzeba zapłacić za tego typu usługi. Należy jednak pamiętać, że odbudowanie zaufania wyszukiwarki do naszej witryny i ponowne pojawienie się w wynikach wyszukiwania może kosztować dużo więcej, nie tylko pieniędzy, ale i czasu.

1 wyświetlenie0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page