- Angelika Janowicz
Jak zwiększyć widoczność strony - White Hat SEO
Zaktualizowano: 24 lis 2021
Aby zwiększyć widoczność strony firmowej w wyszukiwarce Google, należy dostosować ją do wymagań algorytmów, którymi posługują się roboty indeksujące. Działania te określa się jako White Hat SEO. Są one zgodne z zasadami etyki, a ich efektem jest dostarczenie użytkownikowi wysokiej jakości treści w Internecie.
Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce jest procesem. Działania, które są podejmowane przynoszą oczekiwane efekty w dłuższej perspektywie czasu. Poza tym należy stale uzupełniać i aktualizować umieszczane treści, aby były atrakcyjne dla użytkownika i zgodne ze zmieniającymi się wytycznymi Google.
CO TO JEST WHITE HAT SEO?
Mianem White Hat SEO określa się szereg profesjonalnych działań, które podejmuje się w celu promowania i pozycjonowania witryny internetowej. Są one zgodne z zaleceniami wyszukiwarki. Ich ideą jest dostarczenie odbiorcy wartościowych, potrzebnych i unikalnych treści, a tym samym zyskanie zaufania i przedstawienie siebie w roli eksperta w danej dziedzinie. Wyklucza się w nich stosowanie nieetycznych metod, określanych jako Black Hat SEO, które być może przynoszą szybsze, lecz krótkotrwałe efekty.
JAKIE DZIAŁANIA SEO SĄ DOZWOLONE?
ZAMIESZCZANIE NA STRONIE WARTOŚCIOWEJ TREŚCI Długie, rzetelne, merytoryczne i unikalne treści, które odpowiadają na pytania użytkowników i niosą dla nich jakąś wartość, a przy tym posiadają odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst powinien być poprawny językowo i zawierać słownictwo adekwatne do grupy odbiorców. Dobrze jest, gdy za jego pomocą kreujemy sami siebie i swoją firmę na eksperta w danej dziedzinie.
META ZNACZNIKI I NAGŁÓWKI Metadane to treści, które są widoczne w wyszukiwarce Google. Każdy artykuł i podstrona powinny zawierać odpowiednio dobrany tytuł (META TITLE), który informuje użytkownika i robota indeksującego o tym, co zawiera w sobie dana witryna, a także opis (META DESCRIPTION), który w 120 znakach rozwinie tytuł. Nie należy ich przesycać słowami kluczowymi. Warto pamiętać, że meta title to nie to samo, co tytuł artykułu.W tekście należy zadbać także o odpowiednie formatowanie tekstu i nagłówki. Warto podkreślać i wyróżniać w tekście istotne zagadnienia, stosować wyliczenia w formie podpunktów, oraz oznaczać tytuł (nagłówek H1) i śródtytuły (nagłówek H2-6).
ŁATWY DO ODCZYTU URL Adres URL danej podstrony powinien być jasny, łatwy do odczytu i informować o tym, czego dotyczy treść, do której prowadzi. Zamiast wykorzystywać link typu angelikajanowicz.pl/post=223&action?edit lub angelikajanowicz.pl/cotojestwhitehatseo należy uprościć go do angelikajanowicz.pl/white-hat-seo
POZYSKIWANIE WARTOŚCIOWYCH LINKÓW ZEWNĘTRZNYCH Czyli zadbanie o to, aby na naszej stronie znalazły się odnośniki do innych stron, które są zaufane i posiadają wartościowe treści, ale także mogą przydać się użytkownikowi, np. celu rozszerzenia wiadomości na dany temat. Podobnie jest z witrynami, które linkują do nas. Muszą to być autentyczne blogi, serwisy, profile na mediach społecznościowych, a nie tak zwane farmy czy systemy wymiany linków.
LINKOWANIE WEWNĘTRZNE Jest to działanie, które polega na umieszczaniu w treści jednego artykułu odnośnika do innego artykułu, który znajduje się na naszej stronie. To nie tylko zachęta dla użytkownika do pozostania dłużej na witrynie, ale ułatwienie mu odnalezienia i zagłębienia interesujących go zagadnień. Link powinien być umieszczony na słowo kluczowe, które odzwierciedla tematykę, do której odsyła (należy unikać odnośników typu „tutaj” „w innym artykule”).
UMIESZCZANIE OBRAZÓW NA STRONIE Odpowiednio dobrana grafika często decyduje o tym, czy użytkownik zainteresuje się treścią. Poza tym obraz powinien być tak dopasowany, aby nie utrudniał ładowania się strony i nie wpływał na jej szybkość. Ważne z punktu widzenia SEO są także odpowiednie podpisy pod zdjęciami: nazwa i atrybut alt, który jest widoczny dla robotów indeksujących, dlatego powinien zawierać słowo kluczowe, adekwatne do tego, co przedstawia.
Z punktu widzenia technicznego, szczególnie ważne jest zoptymalizowanie strony internetowej pod względem szybkości ładowania, występowania na niej błędów oraz przystosowanie jej do urządzeń mobilnych (na co Google kładzie naprawdę duży nacisk).