- Angelika Janowicz
Blog firmowy - dlaczego warto go mieć?
Zaktualizowano: 24 lis 2021
Blog firmowy jest jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. To niezbyt drogie, skuteczne i bardzo obszerne narzędzie marketingowe. Pozwala nie tylko na pozycjonowanie witryny, ale daje także nowe możliwości promowania marki.
Dwa nowe algorytmy Google, które miały na celu poprawienie jakości treści zamieszczanych w Internecie, sprawiły, że znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania stało się trudne, ale nie nieosiągalne. Zmiany wymusiły na właścicielach stron zamieszczanie unikalnych, obszernych tekstów, nasyconych słowami kluczowymi, a jednocześnie czytelnych dla użytkownika i zgodnych z tematyką branży. Dobrym rozwiązaniem stało się posiadanie bloga firmowego. Jego prowadzeniem może zająć się profesjonalny SEO copywriter.
BLOG FIRMOWY – JAKIE KORZYŚCI DAJE JEGO POSIADANIE?
Jedną w ważniejszych korzyści prowadzenia bloga firmowego jest polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Blog jest miejscem, które daje możliwość umieszczania dużej ilości treści z naturalnie wplecionymi słowami kluczowymi, które można dodatkowo wzbogacić o grafikę, filmy czy linki. Czyli wszystko to, co analizujące roboty Google lubią najbardziej. Znalezienie się wyżej w wyszukiwarce zwiększy ruch na stronie, a potencjalnym klientom łatwiej będzie do nas trafić.
Blog firmowy sprawi, że staniemy się ekspertem w swojej dziedzinie. Jeżeli mamy firmę, która zajmuje się wykonywaniem drewnianych podłóg, na swojej stronie możemy zamieszczać wpisy związane z wyborem najlepszego drewna, montażem i konserwacją. Kreujemy nie tylko profesjonalny wizerunek siebie, ale także swojej marki. Najnowsza aktualizacja algorytmów Google dąży do tego, aby internetowe treści były zamieszczane przez osoby, które znają się na danej tematyce.
Długie i merytoryczne treści, chęć dzielenia się wiedzą i kreowanie się na autorytet sprawiają, że klienci nabierają do nas większego zaufania. Zamieszczając na blogu firmowym fachowe artykuły i porady, pokazujemy, że znamy się na tym, czym się zajmujemy. Dzięki temu klienci są skłonni chętniej skorzystać z naszych usług.
Blog firmowy jest także dobrym miejscem na zbudowanie więzi między naszą marką a potencjalnym klientem. Nie tylko za sprawą umieszczanych treści, w których znajdą rozwiązanie swoich potencjalnych problemów, ale także dzięki komentarzom, które ułatwiają kontakt i dają możliwość wejścia w dyskusję.
ANGELIKA JANOWICZ – SEO COPYWRITER MEDYCZNY
Swoim klientom oferuję stworzenie merytorycznych treści, zawierających najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe. Zajmuję się pisaniem nie tylko okresowych wpisów na blog firmowy. Potrafię także zbudować obszerną bazę wiedzy, w której znajdą się artykuły aktualne przez cały czas. Wszystko zgodnie z najnowszymi wytycznymi SEO.